Guides
Opret KMO konto
- Gå ind på adressen: www.kmo.dk (eller genvejslink: https://mit.kmo.dk/auth/register)
- Klik på ”Opret konto”
- Forsæt enten med eller uden NemID
- Bemærk at det er dit personlige NemID der skal bruges
- Udfyld felterne og klik ”Opret konto”
- Du modtager en E-mail med et link du skal bruge til at bekræfte at det er den rigtige E-mail du har indtastet
- Du modtager endnu en E-mail med dit nye KMO ID samt adgangskode
- Du har nu oprettet din KMO bruger konto
Opret personlig ansøgning
Inden du starter på denne guide, skal du sørge for at have oprettet en konto i det nye KMO system.
- Gå ind på adressen: www.kmo.dk (eller genvejslink: https://mit.kmo.dk/application/create/user)
- Klik på ”log på”
- Log på med enten:
- KMO ID og adgangskode (som du tidligere har modtaget på E-mail)
- NemID
- Bemærk at hvis du ikke har været logget på KMO systemet med NemID før, bliver du bedt om at indtaste KMO ID og adgangskode (som du tidligere har modtaget på E-mail) for at kæde dit NemID sammen med din KMO konto
- Klik på ”Mine ansøgninger” i menuen til venstre
- Klik på knappen ”Opret personlig ansøgning”
- Vælg dit fagområde
- Hvis du ikke har tilføjet CPR til din KMO konto, vil du her blive bedt om det
- Klik på linket ”profil” i teksten, eller klik på dit navn i toppen i højre side og derefter på ”Profil”
- Udfyld din profil med CPR nummer
- Klik på knappen ”Opdater”
- Klik igen på ”Mine ansøgninger” i menuen til venstre
- Vælg fagområde
- Udfyld ansøgningen ved at følge instruktionen på skærmen og klik til sidst på knappen ”Send”
- Hvis du er tidligere KMO godkendt, kan du efterlade dokumentationen tom
- Du modtager en E-mail med bekræftelse på at vi har modtaget din ansøgning
- Når ansøgningen er behandlet (Efter normalt 1-2 dage)
- Hvis ”Afvist”
- Du modtager en E-mail med besked om, at ansøgningen er afvist sammen med begrundelsen
- Gå ind på adressen: www.kmo.dk (eller genvejslink: https://mit.kmo.dk/user/applications)
- Klik på ”Mine ansøgninger” i menuen til venstre
- Klik ind på din afviste ansøgning, ret til og send igen.
- Hvis ”Godkendt”
- Du modtager en E-mail med besked om, at ansøgningen er godkendt
- Gå ind på adressen: www.kmo.dk (eller genvejslink: https://mit.kmo.dk/user/certifications)
- Klik på ”Mine godkendelse” i menuen til venstre
- Klik på det blå ikon til højre for din godkendelse for at downloade den som PDF
- Hvis ”Afvist”
Create business
- Gå ind på adressen: www.kmo.dk (eller genvejslink: https://mit.kmo.dk/company/createvirksomheden)
- Klik i søgefeltet og indtast navn eller CVR nummer og klik på virksomheden
- Tilpas kontakt informationer
- Tag stilling til om du vil have kontakt informationer offentligt tilgængelig på listen over godkendte virksomheder (https://kmo.dk/dk/kmo-godkendte-virksomheder/)
Bemærk at du automatisk bliver tilknyttet virksomheden som Administrator og Tekniker.
Create department
- Gå ind på adressen: www.kmo.dk (eller genvejslink: https://mit.kmo.dk/department/create
- Klik i søgefeltet og vælg virksomheden du vil oprette afdeling for
- Tilpas kontakt informationer
- Tag stilling til om du vil have kontakt informationer offentligt tilgængelig på listen over godkendte virksomheder (https://kmo.dk/dk/kmo-godkendte-virksomheder/)
Bemærk at du automatisk bliver tilknyttet afdelingen som Administrator.
Inviter tekniker, administrator eller indberetter
- Gå ind på adressen: www.kmo.dk
- Klik på ”log på”
- Log på med enten:
- KMO ID og adgangskode (som du tidligere har modtaget på E-mail)
- NemID
- Bemærk at hvis du ikke har været logget på KMO systemet med NemID før, bliver du bedt om at indtaste KMO ID og adgangskode (som du tidligere har modtaget på E-mail) for at kæde dit NemID sammen Administrer virksomheden
- Klik på ”Mine virksomheder” i menuen
- Klik på ”Administrer” – det blå ikon til højre for virksomheden eller afdelingen
- Klik på fanebladet ”Roller & ansættelser”
- Klik på knappen ”Invitér tekniker”, ”Invitér indberetter” eller ”Invitér administrator”
- Indtast medarbejderens E-mail adresse eller KMO ID og klik på knappen ”Søg”
- KMO ID kan kun bruges hvis medarbejderen i forvejen har oprettet sig i det nye KMO system
- Vælg den/de roller som du ønsker at invitere medarbejderen til og klik på knappen ”Send”
- Der sendes en E-mail til medarbejderen med vejledning til den videre proces
- En medarbejder kan godt være både administrator og tekniker for en virksomhed eller afdeling på samme tid
- Når medarbejderen accepterer invitationen, får du en E-mail omkring at invitationen er accepteret
- Hvis medarbejderen ikke var oprettet i systemet i forvejen, bliver du bedt om at logge ind og bekræfte invitationen.
Opret virksomheds ansøgning
Kommer snart!
Indberet aftapning og påfyldning
Kommer snart!
Ofte stillede spørgsmål
Hvad er mit KMO ID?
Har du oprettet en konto i det nye KMO system, og har du ikke længere E-mailen som blev sendt til dig med dit KMO ID – kan du få tilsendt dit KMO ID igen.
Indtast den E-mail adresse, du brugte til oprettelsen af din KMO konto: Glemt KMO ID
Hvis systemet genkender E-mail adressen, bliver der sendt en E-mail til den indtastede E-mail adresse, med dit KMO ID.
Har du ikke længere adgang til E-mail adressen, som du oprettede kontoen med, bedes du kontakte KMO’s servicepartner, med henblik på at få genetableret din adgang til systemet – her vil du kunne forvente at blive spurgt om en række forskellige kontrol spørgsmål.
Hvad er min KMO adgangskode?
Har du oprettet en konto i det nye KMO system, og har du ikke længere E-mailen, som blev sendt til dig med adgangskoden, eller har du siden hen ændret adgangskoden – kan du få tilsendt en ny adgangskode.
Indtast dit KMO ID: Glemt adgangskode
Hvis systemet genkender KMO ID’et, bliver der sendt en E-mail til den E-mail adresse der er tilknyttet KMO ID, med en ny adgangskode.
Kender du ikke dit KMO ID, kan du læse “Hvad er mit KMO ID?” her på siden.
Skal jeg bruge mit private NemID eller virksomhedens NemID?
Du skal benytte dit private NemID.
Alle konti i KMO systemet er personlige, dvs. uanset om man er virksomhedsadministrator, tekniker eller indberetter, så skal man benytte sit private NemID.
Skal jeg oprette min konto med min personlige E-mail eller min virksomheds E-mail?
Du kan bruge den E-mail adresse du har lyst til, men vi anbefaler at du benytter din personlige E-mail adresse, da du i tilfælde af skift af arbejdsplads, og derved mister adgangen til E-mailen – så ikke behøver at skifte din E-mail adresse for din konto i KMO systemet.
Skal jeg oprette en personlig konto, hvis jeg vil oprette en virksomhed?
Ja, alle konti i KMO systemet er personlige, dvs. uanset om man er virksomhedsadministrator, tekniker eller indberetter, så skal man oprette en personlig konto.
Skal jeg oprette en ny konto, selvom jeg havde en konto i det gamle system?
Ja, alle personer og virksomheder skal oprette en konto i det nye KMO system. Dette gælder også personer og virksomheder der allerede har haft en konto i det gamle KMO system.
Skal jeg ansøge om godkendelse, selvom jeg allerede er godkendt i det gamle system?
Kan jeg være tilknyttet flere virksomheder samtidigt?
Nej, som udgangspunkt har du som tekniker ikke mulighed for at være tilknyttet mere end én virksomhed eller afdeling af gangen.
Du kan dog undtagelsesvis søge dispensation; hvis du har selvstændig virksomhed ved siden af din primære arbejdsplads. Anmod KMO sekretariatet om dispensation om at blive tilknyttet både din egen virksomhed og din primære arbejdsplads – skriv til [email protected]
Som administrator kan man være tilknyttet lige så mange virksomheder eller afdelinger som man kunne få brug for.
Som indberetter kan man være tilknyttet lige så mange virksomheder eller afdelinger som man kunne få brug for.
Kan jeg flytte imellem virksomheder eller afdelinger?
Ja, som tekniker kan du flytte virksomhed eller afdeling.
Hvis en tekniker, der allerede er tilknyttet en virksomhed eller afdeling, modtager en invitation om at blive tekniker hos en anden virksomhed eller afdeling, vil teknikeren – hvis invitationen accepteres af teknikeren, blive flyttet fra den gamle virksomhed eller afdeling over til den virksomhed eller afdeling der inviterede teknikeren.
Hvem er SMB Solutions ApS?
SMB Solutions ApS er KMO’s servicepartner, som siden 2019 har udviklet, vedligeholdt og serviceret alle KMO’s IT-systemer og -opgaver. SMB Solutions ApS hjælper også KMO’s brugere med teknisk support og vejledning i brugen af det nye KMO system, via både telefon og E-mail.
Der ud over er SMB Solutions ApS et IT konsulenthus, som udfører alt fra små og hurtige freelance opgaver, til længerevarende og mere krævende projekter indenfor front- og backend udvikling, webhosting, IT drift, outsourcing og Internettjenester.
Lær mere om dem på deres hjemmeside: www.smbsolutions.dk
Contact and support
Hvis du ikke har kunne finde svar i Guides og Ofte stillede spørgsmål på denne side, er du meget velkommen til at kontakte KMO’s servicepartner SMB Solutions ApS i deres åbningstid.
Åbningstid: Mandag til fredag 09:00 – 17:00
E-mail: [email protected]
Phone: 71 999 886